Kvalitet

BRC

BRC_logo

BRC standard razvijen je 1998. godine od strane vodećeg udruženja trgovaca u Velikoj Britaniji - BRC (British Retail Consortium), koje zastupa sve prodavce od malih, nezavisnih privatnih prodavnica, do velikih prodajnih lanaca i robnih kuća, kao alat maloprodajama za evaluaciju isporučilaca prehrambenih proizvoda koji su se prodavali pod njihovim robnim markama i pomoć u poštovanju propisa.

Januara 2003. godine, BRC je prepoznao potrebu da se izmeni naziv standarda, ističući i promenu u njegovoj primeni, pa je tako BRC tehnički standard za hranu, postao BRC opšti standard za hranu. Danas je ovaj standard prihvaćen širom sveta od strane mnogih kompanija, čak i onih koje nisu u industriji hrane, kao osnova za procenu dobavljača i robe koja se prodaje pod privatnim robnim markama.

Standard zahteva usvajanje i primenu HACCP principa, uspostavljanje dokumentovanog sistema upravljanja kvalitetom, kao i primenu standarda za kontrolu fabričkog okruženja, proizvoda, procedura i osoblja.

 

Zbog uspeha i globalnog prihvatanja BRC standarda za hranu, danas postoje BRC standardi za sledeće četiri oblasti:

  • Bezbednost hrane,
  • Krajnji proizvodi,
  • Pakovanje i ambalaža,
  • Skladištenje i distribucija.

 

Na šta se odnose pojedinačni standardi, prikazano je na slici ispod:

brc1

 

Prednosti BRC Globalnog standarda:

  • Sveobuhvatan i fokusiran na bezbednost, zakonitost i kvalitet,
  • Zahtevi su jasni i detaljni i zasnovani na HACCP principima koje podržava sistem dokumentacije,
  • Zaključak sa svim neusaglašenostima uočenim tokom provere zajedno sa dokazima se uključuje u izveštaj,
  • Komplementaran je sa drugim sistemima upravljanja kvalitetom, npr. ISO i HACCP ispunjavajući zahteve ovih standarda.


Ciljevi standarda:

  • Pomoć trgovcima na malo u ispunjavanju zakonskih propisa,
  • Zaštita potrošača držanjem pod kontrolom značajnih opasnosti po zdravlje koje mogu biti izazvane hranom,
  • Veća bezbednost proizvoda i manji rizici od odgovornosti po osnovu proizvoda,
  • Motivacija zaposlenih,
  • Povećanje zadovoljstva korisnika,
  • Osiguranje konkurentnosti.

 

Principi BRC standarda su:

  • Umanjenje mogućnosti dvostrukog ocenjivanja,
  • Rad i saradnja sa akreditacionim telima radi obezbeđivanja da proces akreditacije rezultira efektivnom kontrolom i održavanjem standarda,
  • Ohrabrivanje internog ocenjivanja,
  • Obezbeđivanje otvorenosti, transparentnosti i usklađenosti sa propisima,
  • Promocija direktnog učešća vlasnika maloprodaja prilikom razvoja i održavanja sistema, učešćem u odboru za tehnički nadzor,
  • Stalno preispitivanje i poboljšanje standarda i pomoćnih procesa.

 

 

Oni će Vas oceniti

Knjiga dr Nikole Vujanovića

Oni će Vas posavetovati

Prijava na Nedeljni pregled

Facebook Kvalitet